Què diu la neurociència sobre la formació artística?

Dimarts 3 de setembre de 2024

Tradicionalment, s’ha percebut l'àmbit de les arts plàstiques juntament amb altres de relacionats, com la música i l’expressió corporal, com a assignatures menys importants.

Actualment, però, gràcies als nous estudis de la neurociència sembla que tenen un paper més fonamental en l’aprenentatge del que pensem a primera vista. Algunes de les activitats que generen més plasticitat neuronal són les relacionades amb la música, l’art i la psicomotricitat, entre d’altres. Així doncs, l’educació visual i plàstica ens aporta tot un seguit de beneficis, entre els quals la millora de la plasticitat neuronal de l’alumnat, capacitat essencial per la connexions de neurones al llarg de tota la vida i són les que permeten la possibilitat de nous aprenentatges. Per tant, l'educació artística visual i plàstica té un paper fonamental en el desenvolupament cognitiu dels infants.

Els estudis neurocientífics han demostrat que les activitats artístiques fomenten la plasticitat neuronal, ajudant a activar diverses àrees del cervell i millorant la capacitat d'aprenentatge. A més, aquestes activitats estimulen processos cognitius relacionats amb les funcions executives, com la planificació, la presa de decisions i la flexibilitat mental, que són essencials per a l'èxit en altres àrees educatives i en la vida quotidiana.

Us recomanem aquest article de: Doqua sobre la formació artística i els beneficis que provoca en els infants gràcies a la plasticitat que proporciona al cervell: https://www.doqua.cat/blog/educacio-artistica/beneficis-de-leducacio-visual-i-plastica-en-laprenentatge/


CONTACTE
TEATRE CLAVÉ Plaça de Miquel Martí i Pol s/n 08490 Tordera Tel. 93 765 05 72 clave@teatreclave.cat Política de privacitat
Facebook Youtube Twitter Issuu RSS